INFOSERVIS

V tejto sekcii nájdete najnovšie ale i staršie informácie z domova, ktoré Vám pomôžu v každodennom podnikaní.
Informácie pravidelne aktualizujeme.

1. Overenie IÄŒ DPH daňového subjektu Aktualizované: 2014-04-08 14:26:22
Na nasledovnom odkaze si môžete overiť platnosť IČ DPH Vášho obchodného partnera v rámci EU:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

2. Overenie OUD daňového subjektu. Aktualizované: 2014-04-08 14:02:30
Na tejto stránke si môžete overiť správnosť OUD (osobný účet daňovníka)daňového subjektu:

http://oud.drsr.sk/

3. Generátor IBAN pre účet v Å¡tátnej pokladnici Aktualizované: 2014-04-08 14:00:40
Na tomto odkaze nájdete generátor IBAN pre účty v štátnej pokladnici:

http://www.pokladnica.sk/_img/Documents/IBAN%5CIBAN_generator_validator.html

4. Kontrolný výkaz DPH: Daniari sľubujú pokutové moratórium Aktualizované: 2014-03-05 16:06:44
Pozrite si odkaz na inform�cie ku Kontr�lnemu v�kazu DPH:

http://podnikanie.etrend.sk/podnikanie-firemne-financie/kontrolny-vykaz-dph-daniari-slubuju-pokutove-moratorium.html

5. Dôležité čísla v roku 2014 Aktualizované: 2014-03-05 16:02:56
Prinášame Vám zopár rád a prehľadov k dôležitým číslam pre podnikateľov v roku 2014.

Pozrite sa na: http://financie.etrend.sk/dane-a-odvody/dolezite-cisla-v-roku-2014.html

6. PL Holding s.r.o. Vám zabezpečí Aktualizované: 2014-03-05 15:57:38
PL Holding s.r.o. zabezpečuje služby:
- založenie spoločností (s.r.o., a.s., občianske združenie)
- predaj spoločnosti ready made
- zmeny v s.r.o. spoločnostiach
- zrušenie spoločnosti – likvidácia, konkurz
- poskytnutie sídla, virtuálne sídlo spoločnosti
- zahraničné spoločnosti
- účtovníctvo (jednoduché, podvojné)

7. Spolupráca s PL Holding s.r.o. Aktualizované: 2014-03-03 18:49:31
Spolupráca s našou spoločnosťou Vám ponúka rozšírenie Vášho portfólia o naše služby, možnosť poskytovania širokého záberu služieb Vašim klientom. V prípade zabezpečenia dlhodobejších aktivít je samozrejme garantovaný podiel na zisku, čo dlhodobo môže predstavovať zaujímavé finančné ohodnotenie.

Spolupráca s nami Vám ponúka:
- garancia dobrého mena našej spoločnosti
- rozšírenie portfólia vlastných služieb,
- zaujímavé finančné ohodnotenie
- bezplatné poradenstvo,
- úspora vášho času, a tým vytvorenie väčšieho priestoru pre vaše aktivity,
- cenová dostupnosť služieb

V prípade korektného záujmu o bližšiu spoluprácu prípadne informácie nás neváhajte kontaktovať.

PL Holding s.r.o. zabezpečuje služby:
- založenie spoločností (s.r.o., a.s., občianske združenie)
- predaj spoločnosti ready made
- zmeny v s.r.o. spoločnostiach
- zrušenie spoločnosti – likvidácia, konkurz
- poskytnutie sídla, virtuálne sídlo spoločnosti
- zahraničné spoločnosti
- účtovníctvo (jednoduché, podvojné)

8. Proces prevodu samotnej READY-MADE spoločnosti Aktualizované: 2014-03-03 18:46:08
Proces prevodu samotnej READY-MADE spoločnosti:

Zakladanie novej s.r.o. Vás môže stáť niekoľko týždňov až mesiacov ak svoje podnikanie vložíte do rúk tým nesprávnym. Ako ste sa už mali možnosť dočítať pri kúpe ready-made spoločnosti sa môžete okamžite venovať svojim podnikateľským plánom a vyhnúť sa zdĺhavým procesom zakladania. V tomto článku Vám priblížime ako prebieha samotný proces prevodu ready-made. Prvotným krokom k prevodu spoločnosti je zasadnutie valného zhromaždenia, ktoré je najvyšším orgánom spoločnosti. Na valnom zhromaždení sa odvolá aktuálny konateľ a zároveň sa vymenuje nový, ktorým môžete byť Vy alebo Vami zvolená osoba, ktorá bude oprávnená konať v mene spoločnosti. Následne sa môže na Vaše požiadanie zmeniť názov spoločnosti, sídlo alebo sa zmení obchodný podiel. Nasleduje podpísanie zmluvy o prevode. Hneď po podpísaní Vám budú odovzdané všetky dokumenty. V prípade, že sa rozhodnete využiť naše služby, ktoré sú spojené s poskytnutím sídla, vedením účtovníctva Vám vyhotovíme Zmluvu o službách poskytovaných spoločnosťou FONTIONNEL. Následne túto zmluvu podpíšete. Naša spoločnosť Vám doplní a vybaví poprípade nové živnosti, ktoré ste si zvolili ako predmet svojho podnikania. Ako posledný krok sa podá návrh na zápis zmien do obchodného registra.

V prípade záujmu o READY-MADE spoločnosť nás neváhajte kontaktovať.

9. Predaj ready made spoločností Aktualizované: 2014-03-03 18:43:46
Ready-made firmy sú spoločnosti s ručením obmedzeným určené pre začínajúcich ale aj skúsených podnikateľov, ktorý nemajú dostatok času na založenie novej spoločnosti alebo ich podnikateľský zámer a aktivity si vyžadujú takú spoločnosť s.r.o., ktorá je zapísaná v Obchodnom registri už niekoľko rokov ( napríklad pre získanie dotácie z Úradu práce sociálnych vecí a rodiny, získanie zákazky na investičný projekt, za účelom poskytnutia a čerpania úveru z banky, atď ). Ide teda o jednoduchý predaj spoločnosti. Predaj spoločnosti s ručením obmedzeným tzv. ready – made firmy, Vám vieme zabezpečiť za krátky čas a dokážeme poskytnúť virtuálne sídlo, ktorého súčasťou sú office centrum služby pre Vašu novú spoločnosť.

V prípade, že by ste volili situáciu, kedy má vyššiu prioritu rýchla kúpa firmy a až následná registrácia, je možné si zajednať aj službu registrácie pre DPH, ktorú vám vykonáme za 30 pracovných dní. Naša ponuka obsahuje aj České ready- made spoločnosti. Naše spoločnosti na predaj sú bez akýchkoľvek skrytých dlhov, nezaplatených faktúr či zmluvných prepojení s tretími osobami, čo je našou spoločnosťou garantované. Po podpísaní listín (zmluvy o prevode obchodného podielu, zápisnice z valného zhromaždenia a ďalších) sa stávate majiteľom ready – made spoločnosti s ručením obmedzeným. Po vykonaní zápisu zmeny v s.r.o. do obchodného registra môžete so spoločnosťou ihneď konať a realizovať svoj podnikateľský zámer.

Predaj firiem zabezpečovaný našou spoločnosťou má vždy bezproblémový a hladký priebeh.

10. Povinné údaje na faktúre od 1. 1. 2014 Aktualizované: 2014-03-03 18:40:11
Povinné údaje na faktúre od 1. 1. 2014

Povinné údaje na faktúre

Neoddeliteľnou súčasťou každého podnikateľa v akejkoľvek podnikateľskej oblasti je vystavovanie faktúr. Či už podnikáte ako fyzická alebo právnická osoba tieto doklady sú pre vaše podnikanie a účtovníctvo nevyhnutnou položkou.

Vychádzajúc z kombinácie Obchodného zákonníka a zákonov o dani z pridanej hodnoty (222/2004 Z.z.), o účtovníctve (431/2002 Z.z.) musí podnikateľ na všetkých vyhotovených faktúrach (písomných aj elektronických) za tovar alebo službu uviesť nasledovné identifikačné údaje:

1. Poskytovateľ služieb alebo tovaru – identifikačné údaje podnikateľa (fyzická osoba – SZČO alebo právnická osoba) musia byť rovnaké ako sú v obchodnom registri alebo živnostenskom registri, číže musia byť voľne dohladateľné a verejne dostupné.
Právnická osoba:
obchodné meno spolu s právnou formou,
sídlo spoločnosti alebo miesto prevádzky,
identifikačné číslo – IČO,
IČ DPH – identifikačné číslo pre daň z pridanej hodnoty (ak je platca DPH),
DIČ – daňové identifikačné číslo.
Fyzická osoba:
meno a priezvisko
Adresa trvalého pobytu alebo adresa, kde sa obvykle zdržiava
Identifikačné číslo pre daň (ak je platca DPH)

2. Údaje odberateľa:
Meno a priezvisko alebo obchodné meno a právna forma
Trvalý pobyt, adresa miesta, kde sa obvykle zdržiava resp. sídlo spoločnosti alebo prevádzky
IČDPH – pod ktorou bola prijatá faktúra (ak je platca DPH)

3. Slovné označenie „Faktúra“ a poradové číslo faktúry

4. Forma úhrady, konštatný a variabilný symbol

5. Názov dodanej služby alebo tovaru a vyjadrenie množstevnej jednotky

6. Dátum vystavenia faktúry, dátum dodanej služby alebo tovaru (ak sa odlišuje od dátumu vystavenia faktúry) a dátum splatnosti faktúry (väčšinou sa na splatenie faktúry odberateľovi poskytuje 15 dní)

7. Základ dane pre každú sadzbu, jednotkové ceny bez dane a bez zliav, uplatnené zľavy

8. Výsledná – konečná cena za množstevnú jednotku spolu s výškou dane v eurách

9. Označenie účtov v správnom tvare (IBAN*), na ktorý sa finančná čiastka uvedená na faktúre prevedie

10. Podpis zodpovednej osoby odberateľa a prijímateľa faktúry

TIP: Ak sa platcom dane stáva prijímateľ faktúry, resp. odberateľ tovaru a služieb je potrebné na faktúru uviesť slovnú informáciu v presnom znení „prenesenie daňovej povinnosti“.
IBAN – povinne na faktúre

* Najdôležitejšou zmenou od 1.1. 2014, ktorá postihne všetky podnikateľské osoby je používanie čísla účtu na faktúrach v IBAN medzinárodnom formáte. Toto IBAN číslo je priradené automaticky bankou a nie je potrebné si ho zvlášť vyžiadať. Uvádza sa na výpisoch z účtov a nájdete ho aj na internetbankingu. Právnické osoby IBAN číslo musia povinne na faktúrach uvádzať od začiatku roka 2014. Pre podnikateľov – fyzické osoby – SZČO – je používanie IBAN účtu dobrovoľné a dočasné až do 1. 2. 2016.
Čo je oblasť SEPA?

Oblasť SEPA združuje štáty v Európskej únii, ktoré podliehajú jednotnej oblasti platieb v krajinách, v ktorých sa platí eurami. Ide o oblasť a podmienky, ktoré zjednotia platobné prevody medzi krajinami Európskej únie. Čo znamená, že sa upravia platobné podmienky a prijímanie platieb tak, aby bolo možné zrealizovať cezhraničné platby. V rámci jednej banky pôjde o zjednotenie všetkých tlačív na platobné príkazy, zjednotia sa platobné karty, zjednotí sa čas na domáce a cezhraničné platby v rámci tejto SEPA oblasti.

POZOR: Platcovia DPH musia spolu s daňovými priznaniami odovzdávať aj kontrolný výkaz. Tento kontrolný výkaz bude obsahovať všetky prijaté a vystavené faktúry, na základe ktorých platiteľ odvádza daň na území Slovenskej republiky. Táto skutočnosť sa dotkne aj zahraničných osôb, ktoré majú na Slovensku pridelené IČ DPH. Kontrolný výkaz má slúžiť správcovi dane a takisto aj Ministerstvu financií SR na prísnejšiu kontrolu finančného toku DPH, kvôli zamedzeniu daňových únikov.

Kontrolný výkaz bude pozostávať z údajov v 4 častiach:
Prijaté faktúry
Vystavené faktúry
Opravené faktúry
Ostatné vystavené faktúry

11. Čierna listina spoločnosti vytvorená Finančnou správou SR Aktualizované: 2014-03-03 18:36:31
Podľa aktuálnych informácií finančnej správy je zverejnený zoznam firiem, ktoré Slovenská republika považuje za rizikové. Sú to firmy a živnostníci, pri ktorých vznikli dôvody na zrušenie registrácie pre DPH. Tento zoznam bude raz za mesiac finančná správa aktualizovať.

Do zoznamu bude pridaná firma alebo fyzická osoba, ktorá nepodá v kalendárnom roku opakovane daňové priznanie, nezaplatí opakovane vlastnú daňovú povinnosť, nie je opakovane zastihnuteľný na adrese prevádzkarne, na adrese sídla, a ani na mieste podnikania a pri daňovej kontrole opakovane porušuje povinnosti.

Podnikateľom zoznam slúži na overenie potenciálnosti obchodných partnerov a či nepatria do rizikových. Momentálne sa v zozname nachádza 1 402 firiem, ktoré spolu dlžia na daniach 143 miliónov eur.

Ak ste platcom DPH a Váš dodávateľ ho neodvedie štátu, ručíte zato Vy. Toto platí v prípade, že na základe dostatočných dôvodov ste si vedomí, že dodávateľ si svoju povinnosť nesplní, DPH štátu neodvedie a ďalším dostačujúcim dôvodom je, že sa nachádza na zozname firiem. Táto novela zákona o DPH je platná od októbra 2012 (§69 odsek 14).

V podstate to pre podnikateľov znamená, že tí poctivý ručia za nepoctivých špekulantov a podvodníkov. Ak nakupujete od takéhoto nepoctivého podnikateľa a DPH neodvedie, budete ho musieť zaplatiť miesto neho Vy. Ak ste platcom DPH pred každým nákupom tovaru alebo služby by ste sa mali pozrieť do zoznamu firiem či sa tam nenachádza Váš obchodný partner.

Zoznam firiem k dispozícii TU: http://www.financnasprava.sk/sk/sekcia-danova.html

12. Účtovnícke služby poskytované PL Holding s.r.o. Aktualizované: 2014-03-03 18:24:41
Spoločnosť PL Holding s.r.o. sa orientuje na poskytovanie komplexných služieb v oblasti vedenia podvojného a jednoduchého účtovníctva a personalistiky. Účtovníctvo vedieme v zmysle Zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a v súlade s:

1. Opatrením MF SR č. 23054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva
2. Opatrením MF SR č. MF/27076/2007-74, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania pre účtovné jednotky účtujúce v sústave jednoduché účtovníctva.

13. Odklad daňového priznania v roku 2014 Aktualizované: 2014-03-03 18:18:50
Daňové priznanie k dani z príjmov za rok 2013 sa podáva do 31. marca 2014. V tejto lehote je daň aj splatná. Ak si chce daňovník lehotu na podanie, a teda aj na zaplatenie dane predĺžiť, je potrebné oznámiť túto skutočnosť príslušnému správcovi dane do 31. marca 2014. Nie je potrebná žiadosť ani súhlas daňového úradu, lehota sa predlžuje len na základe oznámenia automaticky, ak sú splnené podmienky stanovené zákonom:

1. oznámenie je podané najneskôr do uplynutia lehoty na podanie daňového priznania podľa § 49 ods. 2 zákona o dani z príjmov, t. j. najneskôr do troch kalendárnych mesiacov po uplynutí zdaňovacieho obdobia (do 31. marca 2014;

2. daňovník v oznámení uvedie novú lehotu na podanie daňového priznania za príslušné zdaňovacie obdobie v súlade so zákonom, v ktorej bude daň aj splatná. Nová lehota musí pripadnúť na koniec kalendárneho mesiaca. Daňovník teda môže uviesť dátumy 30. 4. 2014 alebo 2. 6. 2014 (namiesto 31. 5., pretože tento deň pripadá na sobotu), alebo 30. 6. 2014. Maximálny možný odklad je do 30. júna 2014;

Poznámka: Ak posledný deň lehoty pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok, je posledným dňom lehoty najbližší nasledujúci pracovný deň.